Αγιασμός στο 16ο Δημοτικό Σχολείο & στο 25ο Νηπιαγωγείο, στα Θρακιώτικα Κατερίνης. (Παρουσίαση θέματος αλλά και 30 Φωτογραφίες)
Πρώτη μέρα σήμερα και για τα
παιδιά τού 16ου Δημοτικού Σχολείου και του 25ου
Νηπιαγωγείου, στη Συνοικία Θρακιώτικα Κατερίνης, με τον Αγιασμό να γίνεται στις
9.30 το πρωί, παρουσία τού Δημοτικού Συμβούλου Κατερίνης και Προέδρου Σχολικής
Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου, Γιώργου Ίτσιου, των Διευθυντριών και των Εκπαιδευτικών των δύο
Σχολείων, των παιδιών και πολλών γονέων και κηδεμόνων.
Τον Αγιασμό τέλεσαν ο Εφημέριος της
Ενορίας Αγίων Χριστοφόρου και Ευθυμίου, π.
Σωκράτης Ξενίδης, καθώς και ο Οικονόμος π. Ευάγγελος Γιαννίκης. Ο π.
Σωκράτης, μετά το πέρας τής εκκλησιαστικής τελετής εξέφρασε τις ευχές τής
Τοπικής Εκκλησίας ενώ ο κ. Ίτσιος
μετέφερε σε Εκπαιδευτικούς, Γονείς - Κηδεμόνες και παιδιά τις ευχές τού
Δημάρχου Κατερίνης, Σάββα Χιονίδη.
Ευχές προς Εκπαιδευτικούς και Γονείς,
αλλά και ευχές καθώς και συμβουλές προς τα παιδιά απηύθυναν επίσης η
Διευθύντρια του 16ου Δημοτικού Σχολείου, Ιωάννα Τσουμπάρη, αλλά και η Διευθύντρια του 25ου
Νηπιαγωγείου, Ιωάννα Παπαλιάγκα.
Μήνυμα
του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Κεντρικής Μακεδονίας
Επιπλέον, διαβάστηκε και μήνυμα
του Περιφερειακού Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Κεντρικής Μακεδονίας, Παναγιώτη Ζ.
Ανανιάδη, το οποίο έχει ως εξής:
«Αγαπητοί μαθητές
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Η Παιδεία ήταν και είναι ένας ιδιαίτερα σημαντικός θεσμός, που βοηθάει
να αναπτυχθούν και να διευρυνθούν οι γνώσεις, οι δυνατότητες και οι δεξιότητες
του ανθρώπου μέσα από τις οποίες διαμορφώνονται ολοκληρωμένες προσωπικότητες. Παιδεία όμως, δεν σημαίνει μόνο συσσώρευση
γνώσεων και δεξιοτήτων. Αποκτά νόημα μόνο όταν έχει ουσιαστική συμβολή στη
διάπλαση του ήθους και στη διαμόρφωση ανθρώπων με ελεύθερη σκέψη και
δημοκρατική συνείδηση. Αυτή η διάσταση αποκτά μεγαλύτερη σημασία σήμερα που
βιώνουμε την κοινωνία της υπερπληροφόρησης
και καθιστά την Παιδεία,
απαραίτητη για ένα ανθρωποκεντρικό μοντέλο ζωής.
Η Παιδεία πρέπει να αποτελεί δρόμο απελευθέρωσης προσωπικής και
κοινωνικής, όχι διαδικασία εξαναγκασμού και ανελευθερίας. Για να επιτευχθεί
τούτο δεν πρέπει να αποβλέπει μόνο στην
παραγωγικότητα, ούτε στις όποιες ανάγκες του κράτους, οφείλει να οδηγεί τους
νέους στην ανακάλυψη του μυστηρίου της ζωής, στην κατάκτηση της ελευθερίας, στα
μονοπάτια της αναζήτησης της αλήθειας, στη μύησή τους στην παράδοση του τόπου
τους και στον πολιτισμό, στη μεταμόρφωσή τους.
Τα τελευταία χρόνια ξεκόψαμε τη γνώση από τη ζωή, τον έρωτα, την
ομορφιά. Υποτάξαμε την αγάπη στην αναγκαιότητα και για αυτό αποτύχαμε. Αυτού
του είδους η παιδεία είναι το προαπαιτούμενο για μια χώρα για να αναπτυχθεί και
να προκόψει.
Προϋπόθεση όλων αυτών και
πρωτεύοντα ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία διαδραματίζει η προσωπικότητα του δασκάλου, καθώς επίσης
και η σχέση του με τους μαθητές. Η σχέση δάσκαλου-μαθητή πρέπει να είναι μια
σχέση αγάπης και αλληλοσεβασμού. Το να αγαπά ο δάσκαλος τον μαθητή και να
αγαπιέται από αυτόν, είναι το στοιχείο εκείνο που βοηθάει ουσιαστικά να γίνει
αποδοτική η διδασκαλία. Ο καλός δάσκαλος εμπνέει, προσελκύει και πείθει. Δεν είναι
εγωιστής ούτε αλαζόνας, δεν διακρίνεται για το εξουσιαστικό του ύφος, έχει
πνεύμα μαθητείας, δεν περιαυτολογεί. Είναι ταπεινός έχοντας συναίσθηση των
ατελειών και αδυναμιών του. Γνωρίζει καλά «ότι η επιείκεια είναι πιο δυνατή από
τη βία», όπως λέει ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος. Ο παιδαγωγός πρέπει να επιδεικνύει
δημοκρατικό πνεύμα και να σέβεται τη γνώμη των μαθητών του. Απέναντι τους να
είναι απλός, ειλικρινής, απονήρευτος, άδολος. Να αποφεύγει την ειρωνεία και την
υποκρισία.
Είμαι βέβαιος ότι όλοι μαζί θα
κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να ξεπεράσουμε κάθε αδυναμία και να
βελτιωθούμε όσο περισσότερο μπορούμε! Μαθητές και εκπαιδευτικοί μαζί θα μάθουμε, μαζί θα
κοπιάσουμε, μαζί θα νιώσουμε την ευτυχία να πετύχουμε τους στόχους μας.
Εύχομαι
μέσα από την ψυχή μου καλή σχολική χρονιά σε όλους»!