Απαντήσεις Σ.Τσιόδρα στον Ανδρέα Γαλανό για τη σχέση κορωνοϊού με τη Θεία Κοινωνία.



* Ο Δημοσιογράφος, Ανδρέας Γαλανός, ζήτησε 
από τον κ. Τσιόδρα να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει 
δημοσίευμα της εφημερίδας «ΠΑΤΡΙΣ», 
σύμφωνα με το οποίο ο κ. καθηγητής 
θεωρεί ότι «μεταδίδεται ο ιός με τη Θεία Κοινωνία».

* Μέσα από τις δύο απαντήσεις που έδωσε ο κ. καθηγητής 
στον πτυχιούχο Θεολογίας και δημοσιογράφο 
Ανδρέα Γαλανό, φαίνεται ότι ο κ. Τσιόδρας 
θέλει να πατήσει σε …δύο βάρκες.

* Ο κ. Τσιόδρας φαίνεται ότι Θέλει να τα έχει καλά 
τόσο με την κυβέρνηση όσο και με την Εκκλησία
Ποιοι είναι οι στόχοι του; Τι θέλει να κερδίσει; 
Δημοσιότητα; Δόξα; Κι άλλες θέσεις; Τι;

* Επιδιώκει, επίσης, ο κ. Τσιόδρας να προωθήσει 
τον Σεβ. Μητροπολίτη Μεσογαίας, Νικόλαο
στη θέση τού Γέροντος Αρχιεπισκόπου κ. Ιερωνύμου
μέσα από κυβερνητική στήριξη;

Έρευνα & παρουσίαση θέματος,
επιλογή φωτογραφικού υλικού:
Ανδρέας Κατσιάπης - Γαλανός *


Ένα σοβαρό πρόβλημα φαίνεται να αντιμετώπισε τη Μεγάλη Δευτέρα 13/4/2020, ο Σωτήρης Τσιόδρας, ο οποίος από την 1η Φεβρουαρίου 2020 έχει οριστεί ως εκπρόσωπος τύπου τού Υπουργείου Υγείας για τις ανακοινώσεις σχετικά με την εξέλιξη της πανδημίας τού κορωνοϊού στην Ελλάδα ενώ είναι και επικεφαλής τής αντιμετώπισης αυτής της πανδημίας στη Χώρα.
Το πρόβλημα αυτό είχε σχέση με ένα σαφές δημοσιογραφικό μου αίτημα. Συγκεκριμένα, εγώ ως δημοσιογράφος, ζήτησα από τον κ. Τσιόδρα να μου επιβεβαιώσει ή να μου διαψεύσει ένα δημοσίευμα της εφημερίδας «ΠΑΤΡΙΣ», https://www.patris.gr/2020/03/10/epistoli-tsiodra-metadidetai-o-ios-me-ti-theia-koinonia/ δημοσίευμα στο οποίο γινόταν αναφορά ότι ο καθηγητής κ. Τσιόδρας, ως επικεφαλής λοιμωξιολόγος τής Εθνικής Επιτροπής Προστασίας τής Δημόσιας Υγείας, απέστειλε επιστολή προς την Ιερά Σύνοδο υποστηρίζοντας ότι «μεταδίδεται ο ιός (κορωνοϊός) με τη Θεία Κοινωνία».
Αυτό το αίτημα - ερώτημα το έθεσα στον κ. Τσιόδρα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) και συγκεκριμένα, στην ηλεκτρονική του διεύθυνση (sotirios.tsiodras@gmail.com). Το ερώτημα αυτό το έθεσα τη Μεγάλη Δευτέρα, 13/4/2020, ώρα 2.20 μ.μ.

Η επιστολή μου, δια ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, 
προς τον κ. Τσιόδρα με αίτημα την επιβεβαίωση 
ή τη διάψευση δημοσιεύματος 
της εφημερίδας «ΠΑΤΡΙΣ», 
που τον αφορούσε προσωπικά.

Ολόκληρο το κείμενο του αιτήματός μου έχει ως εξής:
«Ανδρέας Κατσιάπης - Γαλανός,
πτυχιούχος Θεολογικής Σχολής Αθηνών, 
Δημοσιογράφος στην Κατερίνη. 

Κατερίνη, 
Μεγάλη Δευτέρα, 
13 Απριλίου 2020. 

Κύριε καθηγητά, καλό μεσημέρι. 

Πριν από μία ώρα περίπου έπεσε στην αντίληψή μου ένα δημοσίευμα από την ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας "ΠΑΤΡΙΣ". 


Κατά το δημοσίευμα, εσείς υποστηρίζετε ότι ο κορωνοϊός μεταδίδεται με τη Θεία Κοινωνία. 

Επειδή το θέμα αυτό είναι πολύ σοβαρό, σας ζητώ να μου επιβεβαιώσετε ή να διαψεύσετε αυτό το δημοσίευμα. Δηλαδή, υποστηρίξατε ή υποστηρίζετε σήμερα ότι ο κορωνοϊός μεταδίδεται με τη Θεία Κοινωνία, ή όχι; 

Ελπίζω ότι θα το κάνετε. 

Έχω καθήκον όμως να σας ενημερώσω, εκ των προτέρων, ότι οποιαδήποτε κι αν είναι η απάντησή σας, ακόμη κι αν αποφύγετε να μου απαντήσετε, εγώ είμαι υποχρεωμένος να κάνω σχετικό δημοσίευμα στα Μέσα Ενημέρωσης που συνεργάζομαι. 

Ευχαριστώ πολύ. 

Ανδρέας Κατσιάπης - Γαλανός, 
πτυχιούχος Θεολογικής Σχολής Αθηνών, 
Δημοσιογράφος στην Κατερίνη. 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Στον κ. Τσιόδρα, εκτός των άλλων προσωπικών στοιχείων που του έδωσα, του γνωστοποίησα επίσης και το κινητό μου τηλέφωνο.

«Απάντηση» - Υπεκφυγή τού κ. Τσιόδρα 
είτε να μου επιβεβαιώσει είτε να διαψεύσει 
δημοσίευμα της εφημερίδας «ΠΑΤΡΙΣ» 
περί των απόψεών του για τη μετάδοση 
του κορωνοϊού δια της Θείας Κοινωνίας.

Και ενώ το αίτημά μου προς τον κ. Τσιόδρα ήταν απολύτως σαφές, δηλαδή του ζητούσα να μου επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει αυτό το δημοσίευμα της εφημερίδας «ΠΑΤΡΙΣ», προς μεγάλη μου έκπληξη, ο κ. Τσιόδρας, με απάντησή του δια ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, την ίδια μέρα, Μ.Δευτέρα 13/4/2020, (ώρα 2.34’ μ.μ.), δεν θέλησε ούτε να επιβεβαιώσει αλλά ούτε και να διαψεύσει αυτό το δημοσίευμα.
Να, τι μου απάντησε:
«Παρακαλώ για θέματα πίστης να αναφέρεστε στην Ιερά Σύνοδο.
Εγώ δεν μιλώ για αυτά

Με εκτίμηση

ΣΤ 
--
S Tsiodras, MD, PhD, FIDSA
Professor of Medicine and Infectious Diseases
Univ of Athens Medical School
4th Department of Internal Medicine 
Attikon University Hospital
1 Rimini str
12462 Xaidari, Athens
Greece
tel: +302105831989
mob: +306932665820
fax: +302105326446
email2: tsiodras@med.uoa.gr ».

Νέο αίτημά μου, την ίδια μέρα, προς τον κ. Τσιόδρα
για επιβεβαίωση ή διάψευση του δημοσιεύματος 
που τον αφορά.

Μετά την απαντητική υπεκφυγή τού κ. Τσιόδρα στο ερώτημα που του έθεσα, δηλαδή για το εάν επιβεβαιώνει ή διαψεύδει το δημοσίευμα της εφημερίδας «ΠΑΤΡΙΣ» ότι ο ίδιος, ως καθηγητής και επικεφαλής λοιμωξιολόγος τής Εθνικής Επιτροπής Προστασίας τής Δημόσιας Υγείας, απέστειλε επιστολή προς την Ιερά Σύνοδο υποστηρίζοντας ότι «μεταδίδεται ο ιός (κορωνοϊός) με τη Θεία Κοινωνία», εγώ έστειλα ξανά το ίδιο αίτημά μου προς τον κ. Τσιόδρα, ζητώντας του, και πάλι, να μου επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει το δημοσίευμα που τον αφορά.
Ολόκληρο το κείμενο που του απέστειλα, την ίδια μέρα, Μεγάλη Δευτέρα 13 Απριλίου 2020, στις 2.57’ το μεσημέρι, έχει ως εξής:
Ανδρέας Κατσιάπης - Γαλανός,
πτυχιούχος Θεολογικής Σχολής Αθηνών, 
Δημοσιογράφος στην Κατερίνη. 

Κατερίνη, 
Μεγάλη Δευτέρα, 
13 Απριλίου 2020. 

Κύριε καθηγητά, διαβάζοντας την απάντησή σας επί του αιτήματός μου, νιώθω ότι πιθανόν να μην καταλάβατε καλά. 

Εγώ σας ρώτησα εάν επιβεβαιώνετε το δημοσίευμα ή όχι. 

Διότι, σύμφωνα με το δημοσίευμα, εσείς ήδη πήρατε θέση. Και κατ' αυτή τη θέση, εσείς θεωρείτε ότι ο κορωνοϊός μεταδίδεται με τη Θεία Κοινωνία

Επομένως, εκείνο που σας ζήτησα, σας το ζητώ και πάλι, δηλαδή ή να μου επιβεβαιώσετε αυτό το δημοσίευμα ή να το διαψεύσετε. 

Εσείς με προτρέπετε να απευθυνθώ στην Ιερά Σύνοδο. Ωστόσο, η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας τής Ελλάδος δεν θα μπορούσε να μου απαντήσει σε ένα δημοσίευμα που σας αφορά. Είναι απολύτως βέβαιο ότι η Ιερά Σύνοδος θα με προέτρεπε να απευθυνθώ σ' εσάς. Εσείς, βέβαια, λέτε ότι δεν μιλάτε για θέματα πίστης, ωστόσο αυτό το δημοσίευμα φαίνεται να σας διαψεύδει αφού κατά το εν λόγω δημοσίευμα, εσείς πήρατε ήδη θέση! 

Γι' αυτό, λοιπόν, σας ζητώ και πάλι να μου επιβεβαιώστε ή να διαψεύσετε αυτό το δημοσίευμα, το οποίο σας αφορά αφού περιγράφει ότι η άποψή σας είναι ότι ο κορωνοϊός μεταδίδεται με τη Θεία Κοινωνία. 

Αναμένω με ενδιαφέρον την απάντησή σας. 

Ευχαριστώ πολύ. 

Ανδρέας Κατσιάπης - Γαλανός, 
πτυχιούχος Θεολογικής Σχολής Αθηνών, 
Δημοσιογράφος στην Κατερίνη. 

Και ενώ, και πάλι το αίτημά μου προς τον κ. Τσιόδρα ήταν απολύτως σαφές, δηλαδή του ζητούσα να μου επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει αυτό το δημοσίευμα της εφημερίδας «ΠΑΤΡΙΣ», προς μεγάλη μου έκπληξη, ο κ. Τσιόδρας, με απάντησή του, δια ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, την ίδια μέρα, Μ.Δευτέρα, 13/4/2020, (ώρα 3.47’ μ.μ.), όχι μόνο δεν θέλησε, και πάλι, ούτε να επιβεβαιώσει αλλά ούτε και να διαψεύσει αυτό το δημοσίευμα, αλλά μου είπε κάτι που πραγματικά με εξέπληξε ξανά.
Να, τι μου απάντησε:
«ΔΕΝ ΕΧΩ ΔΩΣΕΙ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΟΥΘΕΝΑ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΜΗΝ ΜΕ ΞΑΝΑΕΝΟΧΛΗΣΕΤΕ

ΣΤ
--
S Tsiodras, MD, PhD, FIDSA
Professor of Medicine and Infectious Diseases
Univ of Athens Medical School
4th Department of Internal Medicine 
Attikon University Hospital
1 Rimini str
12462 Xaidari, Athens
Greece
tel: +302105831989
mob: +306932665820
fax: +302105326446
email2: tsiodras@med.uoa.gr ».


Σωτήρης Τσιόδρας: Κύριε Γαλανέ, 
«παρακαλώ μην με ξαναενοχλήσετε»!!!

Τι συμβαίνει, λοιπόν, με τον κ. Τσιόδρα; Γιατί ένας καθηγητής πανεπιστημίου, επικεφαλής λοιμωξιολόγος τής Εθνικής Επιτροπής Προστασίας τής Δημόσιας Υγείας, γιατί συμπεριφέρεται έτσι, σαν να θέλει να κρύψει κάτι; Γιατί;
Εγώ ως Δημοσιογράφος, στη δεύτερη ηλεκτρονική επιστολή μου, δεν τον ρώτησα να μου επιβεβαιώσει ή να μου διαψεύσει για συνέντευξη που υποτίθεται έδωσε ή δεν έδωσε, εγώ εκείνο που ζήτησα από τον κ. Τσιόδρα ήταν να μου επιβεβαιώσει ή να μου διαψεύσει ένα δημοσίευμα της εφημερίδας «ΠΑΤΡΙΣ», https://www.patris.gr/2020/03/10/epistoli-tsiodra-metadidetai-o-ios-me-ti-theia-koinonia/ δημοσίευμα στο οποίο γινόταν αναφορά ότι ο καθηγητής κ. Τσιόδρας, ως επικεφαλής λοιμωξιολόγος τής Εθνικής Επιτροπής Προστασίας τής Δημόσιας Υγείας, απέστειλε επιστολή προς την Ιερά Σύνοδο υποστηρίζοντας ότι «μεταδίδεται ο ιός (κορωνοϊός) με τη Θεία Κοινωνία».
Βεβαίως, ο κ. Τσιόδρας το ίδιο έκανε και μετά την πρώτη ηλεκτρονική επιστολή μου. Δηλαδή, αντί να μου επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει αυτό το δημοσίευμα της εφημερίδας «ΠΑΤΡΙΣ», απάντησε, με σύντομο (τηλεγραφικό) τρόπο, το εξής: «Παρακαλώ για θέματα πίστης να αναφέρεστε στην Ιερά Σύνοδο.
Εγώ δεν μιλώ για αυτά».
Και όταν, στη δεύτερη ηλεκτρονική επιστολή μου, του απαντώ ότι το ζήτημα που του θέτω δεν είναι τίποτε άλλο παρά το δημοσίευμα της εφημερίδας στο οποίο αναφέρεται ότι ο καθηγητής κ. Τσιόδρας, ως επικεφαλής λοιμωξιολόγος τής Εθνικής Επιτροπής Προστασίας τής Δημόσιας Υγείας, απέστειλε επιστολή προς την Ιερά Σύνοδο υποστηρίζοντας ότι «μεταδίδεται ο ιός (κορωνοϊός) με τη Θεία Κοινωνία», τότε ο κ. Τσιόδρας μού απαντά:
«ΔΕΝ ΕΧΩ ΔΩΣΕΙ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΟΥΘΕΝΑ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΜΗΝ ΜΕ ΞΑΝΑΕΝΟΧΛΗΣΕΤΕ».
Μα, εγώ δεν του είπα ότι έχει δώσει συνέντευξη… Εγώ του απέστειλα το δημοσίευμα της εφημερίδας «ΠΑΤΡΙΣ», σύμφωνα με το οποίο ο ίδιος ο κ. Τσιόδρας, ως καθηγητής και ως επικεφαλής λοιμωξιολόγος τής Εθνικής Επιτροπής Προστασίας τής Δημόσιας Υγείας, απέστειλε επιστολή προς την Ιερά Σύνοδο υποστηρίζοντας ότι «μεταδίδεται ο ιός (κορωνοϊός) με τη Θεία Κοινωνία». Και του ζήτησα, είτε να επιβεβαιώσει αυτό το δημοσίευμα, είτε να το διαψεύσει.
Και στο κλείσιμο αυτής της σύντομης, δεύτερης, απάντησής του, μου λέει με έναν, μάλλον αυστηρό τόνο, «ΜΗΝ ΜΕ ΞΑΝΑΕΝΟΧΛΗΣΕΤΕ»…! Αυτό, μάλλον, σημαίνει ότι το θέμα που του έθεσα, ήταν ενοχλητικό… Και να φανταστεί κανείς ότι στο κλείσιμο της πρώτης, επίσης σύντομης, απάντησής του προς εμένα, μου είχε γράψει: «Με εκτίμηση».
Διαβάζοντας, μάλιστα, αυτή την απαίτησή του, στη δεύτερη απάντησή του, που διατυπώθηκε σε προστακτική, λέγοντάς μου «ΜΗΝ ΜΕ ΞΑΝΑΕΝΟΧΛΗΣΕΤΕ», σκέφθηκα: «Βρε πώς αλλάζουν κάποιοι άνθρωποι, από στιγμή σε στιγμή, όταν τους βάζεις θέματα που τους θέτουν ενώπιον ευθυνών τους, όταν τους ζητάς να σου πουν την αλήθεια»…


Κύριε Τσιόδρα, μήπως «έρχετ’ η στιγμή για 
ν' αποφασίσεις, με ποιους θα πας 
και ποιους θ’ αφήσεις»; 
(Διονύσης Σαββόπουλος).

Γιατί όμως ενοχλήθηκε, τόσο πολύ, ο κ. Τσιόδρας; Τι ήταν εκείνο που τον ενόχλησε;
Εικάζω ότι ο κ. Τσιόδρας ενοχλήθηκε διότι, κατά την κρίση μου, δεν θέλει να χαλάσει την επικοινωνιακή εικόνα που έχει δώσει στους Έλληνες μέσω, κυρίως, των τηλεοπτικών μέσων ενημέρωσης, πολλά εκ των οποίων τον έχουν ωραιοποιήσει στα μάτια των πολιτών.
Εικάζω ότι ο κ. Τσιόδρας θέλει να εμφανίζεται ως ένας εξέχων επιστήμων (ασχέτως εάν, ως επιστήμονας, έχει κάνει, κατά καιρούς, δηλώσεις όπου η μία αναιρεί σχεδόν την άλλη) αλλά θέλει να εμφανίζεται και ως ένας καλός Χριστιανός, πνευματικό τέκνο τού Μητροπολίτη Μεσογαίας, Νικόλαου κλπ., κλπ.
Σήμερα κατέχει μια σημαντική θέση στο Υπουργείο Υγείας, θέση που μπορεί, αύριο, να τον ανυψώσει ακόμη περισσότερο. Έχει γίνει διάσημος! Ταυτόχρονα όμως, εικάζω, θέλει να είναι και το αγαπημένο παιδί τής Εκκλησίας! Θέλει να τα έχει καλά τόσο με την Ελληνική Πολιτεία όσο και με την Εκκλησία. Θέλει να πατά σε δυο βάρκες…
Γι’ αυτό, όταν του έθεσα το ζήτημα του δημοσιεύματος, το οποίο μάλιστα είχε ημερομηνία 10 Μαρτίου 2020, δηλαδή ήταν δημοσίευμα ενός και πλέον μηνός (και άρα, θα το είχε ήδη υπόψη του), τότε αρνήθηκε να επιβεβαιώσει αυτά που δημοσίευσε η εφημερίδα «ΠΑΤΡΙΣ», αρνήθηκε όμως και να τα διαψεύσει. Εικάζω, λοιπόν, αυτό που προανέφερα, ότι δηλαδή ήθελε να είναι και με την Πολιτεία αλλά και με την Εκκλησία. Να τα έχει καλά με όλους…
Ωστόσο, κατά την κρίση μου, όπως λέει και σε κάποιον στίχο του ο Διονύσης Σαββόπουλος, «έρχετ’ η στιγμή για ν’ αποφασίσεις, με ποιους θα πας και ποιους θ’ αφήσεις!», αλλά εικάζω και ότι ο κ. Τσιόδρας, μη θέλοντας να μου απαντήσει επί του θέματος, έκανε αυτό που λέει ο λαός μας: «Άλλα λόγια, (για) ν’ αγαπιόμαστε»! Άλλα εγώ τον ρωτούσα, άλλα εκείνος μου απαντούσε…


Κύριε Τσιόδρα, θεωρείτε ότι 
«ο ιός μεταδίδεται με τη Θεία Κοινωνία»;

Αλλά, γιατί ο κ. Τσιόδρας δεν απαντούσε ευθέως στο ζήτημα που του έθεσα; Έκανα πολλές σκέψεις για το θέμα αυτό και κατέληξα στο εξής:
Κατά την κρίση μου, εάν ο κ. Τσιόδρας επιβεβαίωνε το δημοσίευμα της εφημερίδας «ΠΑΤΡΙΣ», ότι δηλαδή στην επιστολή που απέστειλε η Εθνική Επιτροπή Προστασίας τής Δημόσιας Υγείας (της οποίας ο ίδιος είναι επικεφαλής) αποφαίνονταν ότι «μεταδίδεται ο ιός (κορωνοϊός) με τη Θεία Κοινωνία», τότε θα ξεσηκώνονταν πολλοί Ιεράρχες, πολλοί Κληρικοί και Μοναχοί αλλά και πολλοί πιστοί.
Και Αρχιερείς, Ιερείς, Μοναχοί και πιστοί θα ξεσηκώνονταν όχι μόνο διότι το θέμα τής Θείας Κοινωνίας δεν είναι θέμα επιστήμης αλλά είναι αποκλειστικά θέμα Εκκλησίας. Θα ξεσηκώνονταν και επειδή, κατά την Ορθόδοξη Θεολογία και Εκκλησία, η Θεία Κοινωνία είναι πραγματικό Σώμα και Αίμα Χριστού. Και εκείνοι που θα ξεσηκώνονταν, δεν θα έκαναν επιθέσεις μόνο εναντίον τού κ. Τσιόδρα, θα έκαναν επιθέσεις και εναντίον τής κυβέρνησης.
Θα πρέπει, επίσης να σημειωθεί ότι η Μετάληψη της Θείας Κοινωνίας προς τους πιστούς, ιστορικά, δεν αποδείχθηκε ότι μπορεί να μολύνει.
Ιστορικά, υπάρχουν χιλιάδες βεβαιωμένα παραδείγματα όπου Ιερείς οι οποίοι κάνουν Μετάληψη της Θείας Κοινωνίας σε ασθενείς με κολλητικές αρρώστιες, στη συνέχεια μπορούν να κοινωνούν και άλλους, είτε είναι υγιείς, είτε είναι ασθενείς μεν που όμως δεν πάσχουν από κολλητικές αρρώστιες. Και βεβαίως, και οι ίδιοι οι Ιερείς μπορούν να μεταλαμβάνουν από το Άγιο Ποτήριο, που μετέλαβαν ασθενείς με κολλητικές αρρώστιες, χωρίς όμως οι Ιερείς να κολλούν απ’ αυτές τις ασθένειες.


Τι θα συνέβαινε όμως εάν ο κ. Τσιόδρας διέψευδε 
το δημοσίευμα της εφημερίδας «ΠΑΤΡΙΣ»;

Εάν όμως ο κ. Τσιόδρας διέψευδε το δημοσίευμα της εφημερίδας «ΠΑΤΡΙΣ» και έλεγε ότι στην επιστολή που απέστειλε η Εθνική Επιτροπή Προστασίας τής Δημόσιας Υγείας (της οποίας ο ίδιος είναι επικεφαλής) δεν είχε τεθεί ζήτημα σχέσης τού κορωνοϊού με τη Θεία Μετάληψη, τότε εικάζω ότι κάποιοι, στην ελληνική κοινωνία, θα μπορούσαν να καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι κατά τον κ. Τσιόδρα, «ΔΕΝ μεταδίδεται ο ιός (κορωνοϊός) με τη Θεία Κοινωνία»… Αυτό όμως δεν θα συνέφερε την κυβέρνηση, η οποία, αν και παρουσιάζεται ότι διάκειται φιλικά προς την Εκκλησία, τελικά αυτή η κυβέρνηση, απ’ ό,τι φαίνεται, έχει άλλη αντίληψη περί της Θείας Κοινωνίας, αντίληψη διαφορετική από την αντίληψη της Εκκλησίας.
Μια τέτοια τυχόν αντίληψη όμως (ότι ο κορωνοϊός δεν μεταδίδεται με τη Θεία Κοινωνία) θα μπορούσε να οδηγήσει τον κ. Τσιόδρα εκτός Υπουργείου Υγείας και εκτός δημοσιότητας. Επίσης, μια τέτοια αντίληψη θα μπορούσε να του προκαλέσει και άλλα προβλήματα, δηλαδή υπήρχε μεγάλος κίνδυνος να τον καλέσει ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών και να τον εγκαλέσει ότι αποφαίνεται ως επιστήμων για θέματα μη επιστημονικά, όπως αυτό της Θείας Κοινωνίας.
Και όπως προαναφέραμε, ο κ. Τσιόδρας, φαίνεται, θέλει να πατάει σε δυο βάρκες. Και στη βάρκα τής Εκκλησίας αλλά και στη βάρκα της κυβέρνησης.


Αληθεύει ότι ο κ. Τσιόδρας προωθεί 
τον Σεβ. Μεσογαίας κ. Νικόλαο 
για τη θέση τού Αρχιεπισκόπου Αθηνών
μέσα από κυβερνητική στήριξη;

Επιπλέον, κάποιοι συνάδελφοι του κ. Τσιόδρα, καθηγητές πανεπιστημίων Ιατρικής με τους οποίους έχω συζητήσει, καθώς και κάποιοι άνθρωποι της Εκκλησίας, ισχυρίζονται ότι ο κ. Τσιόδρας μην παίρνοντας θέση για κάποια ζητήματα αλλά αφήνοντάς τα να αιωρούνται και να εκκρεμούν, θέλει επιπλέον να βοηθήσει και τον πνευματικό του Πατέρα, τον Μητροπολίτη Μεσογαίας, Νικόλαο, να γίνει Αρχιεπίσκοπος στη θέση τού Γέροντος πια, Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος, κ. Ιερωνύμου.
Ισχυρίζονται δηλαδή ότι ο νυν Μητροπολίτης Μεσογαίας μπορεί να είναι ο αυριανός Αρχιεπίσκοπος με τη βοήθεια της νυν κυβέρνησης, η οποία μπορεί να επηρεάσει όχι μόνο τον κ. Ιερώνυμο αλλά και κάποιους άλλους Αρχιερείς, ώστε ο κ. Νικόλαος να ανέβει στα ύπατα αξιώματα της Εκκλησίας τής Ελλάδος. Και αυτό μπορεί να γίνει, όπως ισχυρίζονται, μόνο εάν ο κ. Τσιόδρας πατάει σε δύο βάρκες και έχοντάς τα καλά και με την κυβέρνηση αλλά και με την Εκκλησία.
Αυτό, βεβαίως, είναι επίσης μια εικασία η οποία είτε θα επιβεβαιωθεί εκ των πραγμάτων, είτε θα διαψευσθεί… Ας κάνουμε λίγη υπομονή και ας περιμένουμε… Θα ήθελα βέβαια να θέσω αυτό το ερώτημα στον κ. Τσιόδρα, ωστόσο ο κ. καθηγητής μού το ξέκοψε, όταν μου έγραψε στη δεύτερη απάντησή του: «Μην με ξαναενοχλήσετε»!

Εικασίες που μπορούν να οδηγήσουν στις Αλήθειες!

Τώρα, βέβαια, κάποιοι ίσως πουν ότι τελικά είναι εικασίες όλα αυτά που αναφέρω στην προσπάθειά μου να ερμηνεύσω τη στάση τού κ. Τσιόδρα απέναντί μου και στην προσπάθεια που κάνει ο κ. καθηγητής να αποφύγει να δώσει ευθείες απαντήσεις στο συγκεκριμένο ζήτημα που, ως δημοσιογράφος, του έθεσα περί του δημοσιεύματος της εφημερίδας «ΠΑΤΡΙΣ».
Η αλήθεια είναι ότι επιχείρησα, αφενός μεν να βρω την αλήθεια μέσα από δηλώσεις τού κ. Τσιόδρα (δηλώσεις που όμως ήταν αποπροσανατολιστικές), αφετέρου δε, αφού δεν πήρα ευθείες απαντήσεις από τον κ. καθηγητή, επιχείρησα να ερμηνεύσω την περίεργη στάση τού κ. Τσιόδρα, διότι αυτή είναι και η αποστολή μου ως δημοσιογράφου.
Και πράγματι, ως δημοσιογράφος, δεν είμαι μόνο για να καταγράφω απαντήσεις, δηλώσεις, συνεντεύξεις κλπ. Είναι ανάγκη να ερευνώ, να ψάχνω και να ψάχνομαι για την Αλήθεια που συχνά είναι κρυμμένη πίσω απ’ αυτό που κάποιοι θέλουν να εμφανίσουν ως αλήθεια ή πίσω απ’ αυτό που κάποιοι θέλουν να αποκρύψουν.
Σήμερα, ο κ. Τσιόδρας έχει εξουσία, δεν είναι ένας απλός πολίτης. Και στις όποιας μορφής εξουσίες είναι ανάγκη οι δημοσιογράφοι να ερευνούν και να ασκούν κριτική, με καλόπιστο πάντοτε τρόπο. Και βεβαίως, έχοντας κριτήριο, όπως προανέφερα, την αποκάλυψη της Αλήθειας.


Το πρώτο και κορυφαίο ζήτημα της Ορθόδοξης 
Θεολογίας και Εκκλησίας είναι η Θεία Κοινωνία!

Γι’ αυτό, εάν ο κ. Τσιόδρας επιθυμεί, έστω και εκ των υστέρων να απαντήσει όχι με υπεκφυγές αλλά δίνοντας ευθείες απαντήσεις στο ζήτημα που του έθεσα, ή και σε άλλα ζητήματα που τον αφορούν μετά τη δημοσίευση του παρόντος κειμένου, τότε πρέπει να πω ότι ο κ. Τσιόδρας γνωρίζει όλα μου τα στοιχεία (ηλεκτρονική διεύθυνση και κινητό τηλέφωνο) και θα χαρώ πολύ να πάρω αυτές τις ευθείες απαντήσεις και να τις δημοσιεύσω.
Αν βέβαια θέλει ο κ. Τσιόδρας να μου δώσει ευθείες απαντήσεις στο ζήτημα που του έθεσα, ας το κάνει όσο γίνεται πιο σύντομα. Διότι τώρα, αυτή την περίοδο, όπου τίθενται μεγάλα ζητήματα, όπως αυτό το κορυφαίο ζήτημα της Ορθόδοξης Θεολογίας και Εκκλησίας περί της Θείας Κοινωνίας, τώρα θεωρώ ότι θα πρέπει να έχει και τη γενναιότητα να δώσει και τις δέουσες απαντήσεις.
Αυτές τις απαντήσεις πρέπει να τις δώσει τώρα και όχι μετά από κάποιους μήνες, εκ του ασφαλούς πια, όταν θα έχει κλείσει τον κύκλο του ο κίνδυνος από τον κορωνοϊό και όταν πια οι απαντήσεις του μπορεί να μην έχουν το ενδεδειγμένο ενδιαφέρον από την πλευρά των πολιτών.
Και βεβαίως, επειδή δεν είναι μόνο επιστήμονας, επειδή είναι, όπως θέλει να λέει και να δείχνει, και χριστιανός, τότε, αν έχει το θάρρος, ας απαντήσει (ως χριστιανός) ευθέως στο ερώτημα: Ο κορωνοϊός ή η οποιαδήποτε κολλητική και επικίνδυνη αρρώστια, μπορεί να μεταδοθεί με τη Θεία Μετάληψη;

----------------

* Ο Ανδρέας Κατσιάπης - Γαλανός
είναι πτυχιούχος Α.Ε.Σ. Αθηνών,
πτυχιούχος Θεολογικής Σχολής Αθηνών,
δημοσιογράφος στην Κατερίνη.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ανδρέας Κατσιάπης-Γαλανός: Θετικές και αρνητικές εμπειρίες από επαφές μου με το κόμμα «ΝΙΚΗ» και με στελέχη του.

Κορυφώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις για την 25η Μαρτίου, στην Κατερίνη. (25 φωτογραφίες).

Αποκάλυψη! Ο Δημ.Νατσιός δεν στήριζε τους υγειονομικούς σε αναστολή, επειδή, λέει, «Η ΝΙΚΗ δεν είναι κίνημα αντιεμβολιαστών»!

Η εισήγηση της Ομοιοπαθητικής Ιατρού, Μάγδας Μιχαηλίδου, στην εκδήλωση με θέμα: «Ιατρική για τον άνθρωπο ή για το κέρδος»;

Η «ερώτηση» και η «επερώτηση» στη Βουλή είναι το ίδιο και το αυτό; Η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά!

Να τι έγραφαν στη «ΝΙΚΗ» τού Νατσιού: Αποτελεσματική η νέα τεχνολογία mRNA των εμβολίων για τον κορωνοϊό!

Δήμαρχος Κατερίνης, Γιάννης Ντούμος: Χρόνια πολλά, Έλληνες, χρόνια ευλογημένα, χαρούμενα, ειρηνικά!

Αστυνομικός Δ/ντής Γ.Τζήμας: Αφανείς ήρωες των προσπαθειών μας, οι οικογένειές μας! (84 Φωτογραφίες)

Τη δημιουργία Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου αποφάσισε το Δ.Σ. Κατερίνης.

Κι άλλο ευτράπελο στον Δήμο Δίου-Ολύμπου. (Δημοσιεύει ο Γιώργος Κολωνιάρης).